Kontakta:
Köpeavtal vid onlinehandel på www.ebuy24.se, är säljaren: ebuy24.se
Adress: Floragränd 3 - SE-891 50 Örnsköldsvik
Telefon: 0313616009
E-postadress: info@ebuy24.se
Köpinformation: Nedan hittar du information som är bra att veta när du handlar online, så att du kan handla tryggt och säkert hos oss. Här hittar du praktisk information som köpvillkor, leveransmetod, ångerrätt/returrätt och reklamation efter köpet. Kunden är den som beställer varan.
Köpvillkor:
1. Orderbekräftelse
2. Priser
3. Betalning
4. Leverans
5. Ändra eller annullera order
6. Risken för varan
7. Ångerrätt
8. Reklamation
9. Försäljning till minderåriga
10. Force Majeure
11. Personuppgifter
12. Cookies
13. Loggstatistik
14. Rättslig grund
15. Ånger-/returschema
Så handlar du
• Hos ebuy24.se kan du bara beställa varor via vår hemsida.
• Alla priser på hemsidan är svenska kronor inkl. moms.
• Vid beställning av varan debiteras ditt betalkort när varan har skickats från vårt lager. Betalning sker med ett betalkort som godkänts av Teller (se köpvillkoren under Betalning för mer info).
• Priserna på vår hemsida är gällande dagspriser (se köpsvillkor, under Priser för mer info).
• När du handlar på ebuy24.se är avtalet ingått på svenska.
• Lägg de varor du önskar köpa i kundkorgen och klicka dig sedan "Till kassan".
• Du kan alltid se vad du har handlat vid att klicka på kundkorgen i övre högra hörnet.
• Kontrollera att önskade produkter ligger i kundkorgen. Klicka sedan på ”Till kassan”.
• Lägg till dina kontaktuppgifter (se köpvillkoren under Personuppgifter för mer info).
• Anmäl dig till vårt nyhetsbrev.
• Bestäm om fakturaadress ska vara samma som leveransadress.
• Välj betalsätt och leverans.
• På sidan där du väljer betalsätt, leverans och lägger till dina kontaktuppgifter, kan du kontrollera om alla uppgifter är korrekta. Bekräfta att du har läst och accepterar våra köpsvillkor.
• Klicka sedan på Godkänn och betala.
• Lägg till dina kortuppgifter/betalningsmetod och klicka på Slutför köp.
• Ditt betalkort debiteras när varan skickas från vårt lager (se köpsvillkor under betalning för info).
• Omedelbart efter att vi har mottagit din beställning skickar vi en orderbekräftelse till din e-postadress som innehåller informationer om ditt köp.
• Får du inte denna orderbekräftelse, kan du kontrollera om den har hamnat i din skräppost. Hittar du den inte i din skräppost, kan du kontakta vår kundtjänst.
• Kontrollera orderbekräftelsen så att alla uppgifter stämmer.
• Stämmer orderbekräftelsen inte överens med beställningen ska du kontakta vår kundtjänst på telefon. 0313616009 eller e-post: info@ebuy24.se.
• Vi skickar varor en gång i veckan, varje onsdag från vårt centrallager med leverans veckan efter.
Köpvillkor
1. Orderbekräftelse
Avtalet är bindande för begge parter vid den tidpunkt beställningen bekräftas från ebuy24.se med en orderbekräftelse. Denna orderbekräftelse skickas automatisk till din e-postadress utan att den kontrolleras manuellt. Vid eventuella fel, t.ex. fel pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att ändra detta efteråt.
Vi reserverar oss för slutförsäljning.
2. Priser
Alla priser är gällande svenska dagspriser inkl. moms.
Priserna i webbshoppen kan ändras av omständigheter som ebuy24.se inte råder över, t.ex. ändrade leverantörpriser, valutaförändringar och momsändringar. Skulle dessa omständigheter uppstå, förbehåller vi oss rätten till prisändringar på motsvarande sätt.
Vi reserverar oss mot eventuella tryck- och skrivfel.
3. Betalning
Vi tar inte ut avgift vid kortbetalning när du handlar i webbshoppen.
Vid köp på www.ebuy24.se debiteras kunden.
Följande betalkort kan användas: VISA, Master Card, JBC
Du kan betala med Paypal.
Vi samarbetar med Quickpay som behandlar dina data på ett säkert sätt, efter internationell säkerhetsstandard PCI DSS. Vi tar inte ut avgift vid kortbetalning när du handlar på www.ebuy.se.
Beloppet dras först när varan skickats från vårat lager.
Återbetalning sker till det betalkort som varan betalats med eller överförs till kundens bankkonto.
Du kan också betala ditt köp med klarna faktura eller genom delbetalning. Fakturan skickas ut per mail i samband med ditt köp. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar, medan en avbetalning görs i egen takt,
eller med en bestämd period.
Vid köptillfället görs en kreditprövning, som i vissa fall betyder att en kreditupplysning tas. Mer information och fullständiga villkor om Klarna faktura hittar du här.
Läs mer om Klarna delbetalning här. För information om din betalning, kontakta Klarnas kundservice.
Specialbeställning - Varan produceras speciellt för dig när du har beställt den.
Därför betalas en deposition på 50% av varans värde i samband med artikelns beställning.
Som regel kan beställningen inte annulleras, om detta ändå händer kommer återbetalningen inte att återbetalas.
Vi återbetalar inte depositionen eftersom dina beställda möbler är skräddarsydda efter dina önskemål och för att vi inte kan sälja möblerna till samma pris efteråt.
4. Leverans
Kundtjänst hjälper alltid med att upplysa hur din order skickas.
Vi leverar endast till Sverige. Vid leverans till andra länder, kontakta kundtjänst innan beställning.
De angivna priserna gäller endast till brofasta öar. Önskas leverans till icke-brofasta öar, kontakt kundtjänst.
Vägledande leveranstid, är ett beräknat tidsintervall efter att varan skickats från lagret.
Vi skickar varor från lagret varje onsdag.
Speditören kontaktar dig på sms med föreslagen leveranstid. Om föreslagen leveranstid inte passar är det viktigt att du klicka på länken du får i samma meddelande. Här har du möjlighet att ange en annan leveransdag.
När varan skickats från vårat lager får du ett mejl med en länk du kan klicka på så att du kan spåra ditt paket.
Avtal kan göras om att varan kan ställas på ett säkert sätt exempelvis i garage, på gårdsplan, carport eller annat. Detta kan noteras i kommentarsfältet på sidan ”Beställningsinformation”
Leveranser som kunden har godkänt kan ställas i exempelvis garaget utan mottagningskvitto sker på kundens egen risk
Kunden ska kontrollera varan vid leverans. Vid eventuell skada ska kunden omedelbart ge chauffören besked så att detta kan dokumenteras på fraktbrevet. Var noga med att få en skriftlig bekräftelse på skadan och ett ev. skadenummer. Om det visar sig att varan är skadad trots hel låda/emballage ska skadan anmälas till ebuy.se innan 5 vardagar, annars godkänner speditören inte skadan.
Leverans av varan sker till din dörr/trappuppgång (d.v.s. första dörren) om förhållandena tillåter det annars är det till trottoarkanten.
I samband med helgdagar kan förlängda leveranstider inträffa.
Mindre beställningar
Mindre beställningar och små paket skickas som paketpost.
Distributören här levererar inte till hemadressen utan levererar försändelsen till en hämtningsplats.
Du kommer att kontaktas av distributören när din beställning är klar för hämtning.
Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av de beställda varornas volym. Avgiften täcker kostnader för till exempel framplockning, emballering, lastning, leveranskontroll samt frakthandlingar och kvitton.
Ändring eller annullering av order
Om du vill ändra eller annullera en order som ännu inte har skickats från lagret, ska du kontakta kundtjänst på tlf. 0313616009 eller mejl: info@ebuy24.se
Risken för varan
Kunden har själv ansvar för att upptäcka skador som har uppstått under transporten. Därför är det viktigt att kunden omedelbart kontrollerar leveransen.
Risken för varan övergår till kunden när varan har överlämnats enligt avtal. Om kunden vid leverans inte tar emot varan efter att den har överlämntas enligt avtal, har kunden icke desto mindre risken för förlust eller skador på grund av varans egenskaper.
Ångerrätt
Du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har tagit emot varan, utan att behöva ange orsak.
Ångerrätten utlöper 14 dagar efter dagen du har mottagit varan.
För att kunna använda ångerrätten ska du meddela oss:
Ebuy24.se
Floragränd 3
SE-891 50 Örnsköldsvik
Tlf. 0313616009
E-postadress: info@ebuy24.se
Du måste meddela oss om du ångrar ditt köp (i meddelandet, t.ex. ett mejl ska du tydligt informera oss om att du vill utnyttja din ångerrätt)
Du kan använda ångerrättsschema, se punkt 16, men detta är inte obligatorisk.
För att följa ångerrätten, räcker det att du skickar meddelandet om att du vill utnyttja din ångerrätt innan den utlöper.
Om du utnyttjar din ångerrätt ska vi betala tillbaka det belopp du har betalt (med undantag för extra kostnad som uppkommit om du har valt annan typ leverans än den billigaste typ standardleverans vi erbjuder), senast 14 dagar efter vi har mottagit meddelandet om din ångerrätt.
Vi betalar tillbaka till det betalkort som användes vid köpet med mindre du avtalar annat med oss.
Vi uttar inte någon avgift i samband med tillbakabetalningen.
Vi kan hålla kvar tillbakabetalningen tills vi har fått varan retur eller du kan visa dokumentation på att varan returnerats
Vi hämtar varan
Du betalar kostnaderna vid returnering av varan.
Du bär ansvaret för en eventuell värdeminskning på grund av annan hantering av varan än vad som är nödvändigt för att bestämma varans karaktär, egenskaper och funktion. Därför rekommenderar vi att du inte monterar möblerna så att märken efter spikar, skruvar eller beslag syns.
Vid köp av möbler är orginalförpackningen en stor del av varans värde. Varor bör därför alltid returneras i oskadad originalförpackning.
Kunden bär ansvaret för varan under transporten tillbaka till oss.
Varan ska emballeras väl vid returneringen. Varan bör alltid returneras i originalförpackningen/emballeringen på samma vis som när den anlände.
Varan ska vara i oförändrat skick och komplett. Detta innebär alla tillbehör, som bruksanvinsning, skruvar odyl. också ska returneras. Är varan inte komplett vid returneringen debiteras du för delar som saknas.
Specialbeställning är att betrakta som en specialorder, varför en deposition på 50% av varans värde betalas i samband med artikelns beställning. Beställningen kan som regel inte avbrytas eller annulleras - om detta ändå händer återbetalas inte insättningen. Vi återbetalar inte depositionen eftersom dina beställda möbler är skräddarsydda efter dina önskemål och för att vi inte kan sälja möblerna till samma pris efteråt.
8. Reklamation
Reklamationsrätten gäller normalt 2 år efter att kunden har mottagit varan. Om varan är avsedd att kunna hålla väsentligt längre än 2 år utvidgas garantiperioden till 5 år.
Reklamationsrätten gäller alla ursprungliga fel, det vill säga fel som fanns redan vid köptillfället. Vid fel skall detta (reklamationen) anmälas vid kundtjänst inom rimlig tid efter att kunden har upptäckt eller borde ha upptäckt felen.
I händelse av klagomål försöker ebuy24.se alltid att rätta fel eller skicka ny vara enligt konsumentköplagen. I händelse av tvist kan köparen kontakta konsumentrådet för hjälp.
Köpgaranti
Ditt köp hos oss omfattas gratis av PriceRunner Köpgaranti. Det ger dig upp till 50.000 kronor om något skulle gå snett. För att omfattas av Köpgarantin så behöver du vara registrerad medlem på PriceRunner.
Köpgarantin täcker händelser där butiker inte tar sitt lagstadgade ansvar och löser problem inom 60 dagar. Den omfattar endast konsumenter som är bosatta i Sverige.
Om du inte redan är medlem på PriceRunner och besökt oss genom dem så kan du, inom en timme efter ditt köp genomföra din registrering.
Det är gratis och tar mindre än tre minuter och vips så blir ditt köp skyddat! Skaffa PriceRunner Köpgaranti idag
Om du vill att ditt köp ska omfattas av Köpgarantin så måste din beställning vara addresserad till den adress du är skriven på.
Med Köpgarantin får du ersättning om en vara är skadad, om en enskild vara saknas vid leverans, om leverans av vara uteblir eller om varan är felaktig.
Ersättning utgår endast för inköpskostnader, fraktkostnader och den direkta ekonomiska skada du som kund lidit.
Ingen ersättning lämnas för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter.
För fullständiga villkor och regler och lista på undtantagna kategorier besök PriceRunner.
9. Försäljning till minderåriga
Ebuy24.se kan inte ingå avtal med minderåriga utan förmyndarens samtycke. Bindande köpavtal kan endast ingås med personer över 15 år.
10. Force Majeure
Skulle situationer uppstå som gör det omöjligt för ebuy24.se att fullfölja en beställning, och som efter vanlig köplag räknas som Force Majeure, upphör ebuy24.se’s förpliktelser så länge som denna situation kvarstår.
Force Majeure betonande förhållanden kan t.ex. vara lagändring, strejk, lockout eller andra förhållanden utanför parts kontroll, som naturkatastrofer, krig eller ingrepp från offentliga myndigheter. Samma gäller vid plötsliga ändringar av produkters märkning, varningstexter, eller beslut från myndigheter som påverkar marknaden och produkter negativt eller onormal nedgång i marknaden.
11. Personuppgifter
För att du kan ingå avtal med www.ebuy24.se skall du registrera dig med följande uppgifter:
Namn
Adress
Telefonnummer
E-post adress
Vi registrerar och vidareger de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varan till dig.
Personuppgifterna registreras hos ebuy24.se och enligt bokföringslagen skall dessa uppgifter sparas i 5 år.
Uppgifter med ditt namn och din e-postadress skickas till Trustpilot där du kan skriva ditt omdömme om en vara eller tjänst från oss.
När du är registrerad hos Ebuy24.se har du alltid rätt att göra invändningar mot registreringen.
Dataansvarig hos www.ebuy24.se är ebuy24.se
Personuppgifter förvaras och transmitteras inte krypterat.
Vi samarbetar med olika företag som förvarar och behandlar data. Dessa företag behandler endast uppgifter på våra vägnar och kan inte använda dessa uppgifter för eget ändamål.
Vi samarbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan skydda personuppgifterna från ytterligare utlämning.
Du har rätt att få veta vilka uppgifter vi har lagrade om dig. Om du menar att uppgifterna inte stämmer har du rätt att ändra dessa. I några tillfällen har vi skyldigheten att radera dina personuppgifter om du ber om det. Det kan t.ex. vara om vi inte längre behöver dina personuppgifter när beställningen/leveransen är fullförd. Du kan kontakta oss om du menar att dina personuppgifter behandlas i strid med dataskyddsförordningen. Du kan skriva till oss på info@ebuy24.se.
12. Kakor
En kaka är en textfil som vår webbplats begär att få spara på din dator. Detta gör att användaren kan kännas igen nästa gång han besöker webbplatsen.
Känsliga personuppifter lagras inte i en kaka, men uppgifter om användarens beetende kan lagras, t.ex. användarnamn när man loggar in. En kaka lagras på användarens hårddisk tillsammans med cache-filar. En kaka är en textfil som skickas till din browser från en webserver och lagras på din dators hårddisk. Du kan inställa din webbläsare så att den informerar dig om kakor eller så att den inte tillåter kakor. Det ända dessa kakor används till är att känna igen din dator.
Kakor (cookies) kan delas upp i två typer. Den ena kallas ”session cookies” som håller reda på det du har lagt i varukorgen medans du navigerar runt på webbplatsen.
”Session cookies” lagras inte i din dator, men försvinner när du stänger browseren.
Den andra typen kallas ”permanent cookie”, och den lagras som en textfil i din dator i cirka en månad. En ”permanent cookie” hjälper vår server till att känna igen din dator nästa gång du loggar in på vår webbplats.
På www.ebuy24.se används kakor (cookies) för att optimera webbplatsens funktioner och därmed göra besöket så enkelt som möjligt för dig.
Du kan alltid radera kakor i din dator. I Internet Explorer raderas kakor under meny ”Funktioner” > ”Internet inställningar” > Generellt > ”Browserdata/Radera cookies”
13. Loggstatistik
Vi använder loggstatistik på www.ebuy24.se. Det betyder att det är ett statisiksystem som samlar information om hur många besökande hemsidan har, var de kommer ifrån och var de lämnar hemsidan.
På www.ebuy24.se används loggstatistiken till att optimera hemsidans funktioner.
14. Rättslig grund
När du handlar på www.ebuy24.se ingås köpavtal enligt Svensk lag.
15. Ångerrättsschema
Kontakta oss:
Här hittar du uppgifter omkring öppettider i vår kundtjänst.
Ebuy24.se
Floragränd 3
SE-891 50 Örnsköldsvik
Telefon 0313616009
E-post adress: info@ebuy24.se
Öppettider för kundtjänst
Måndag till torsdag kl. 09.00 – 16.00 – Fredag kl. 09.00 – 13.30
Vi hoppas att kunna hjälpa dig med ditt nästa möbelköp.
Ebuy24.se sätter alltid kunden i fokus och vi vill gärna höra från dig!
Du är alltid hjärtligt välkommen att kontakta kundtjänst om du har några frågor eller behöver mer information.
Vi svarar på e-post senast följande vardag.