Här hittar du svar på eventuella frågor i samband med ditt köp hos ebuy24.se

Generellt:

1. Har ni ett showroom, där jag kan se varan?
För att hålla kostnaderna nere, så att vi kan erbjuda våra produkter till ett så fördelaktigt pris som möjligt, har vi inga fysiska butiker och säljer därför endast möbler online. Vi kan leverera till hela Sverige.

 

Betalning:

1. Betalning

Kan jag betala med mitt American Express betalkort?
Nej, tyvärr. Vi accepterar följande betalkort: VISA, MasterCard, JCB

2. Är det säkert att betala med betalkort på www.ebuy24.se?
Ja, betalningssystemet Onpay är ett stort och erkänd betalnings-gateway. Betalningen sker med en SSL-kryptering. Detta innebär att inga andra kan se eller får tillgång till dina kortuppgifter.

 

Leverans:

1. Hur lång är er leveranstid?
Hur snabb leveransen är, beror på var i landet du bor. Vi skickar varor varje onsdag.

Speditören kontaktar dig på sms med föreslagen leveranstid. Om föreslagen leveranstid inte passar är det viktigt att du klicka på länken du får i samma meddelande. Här har du möjlighet att ange en annan leveransdag.


2. Vad händer om jag inte är hemma på leveransdagen?
Om du inte är hemma på leveransdagen, kör speditören varan till närmaste fraktcentral där du antingen kan hämta upp själv eller avtala ny leveransdag.
Ska varan köras ut igen ska du själv betala för detta. Alternativt kan vi avtala att varan kan ställas i t.ex garaget utan mottagningskvitto (för mer information, läs köpvillkoren under leverans).

Vad händer om chauffören ikke kan leverera på leveransdagen?
Om varan är försenad får du information om detta tillsammans med datum för ny leverans.

 

3. Jag bor på andra våningen, bär chauffören upp varan till min lägenhet?
Nej, standardleverans sker till första dörr/trottoarkant. 

 

4. Vad kostar frakten?
Hos ebuy24.se har vi fri frakt i hela Sverige oavsett om du köper en liten tamburmajor eller en stor hörnsoffa. Vi vill att det ska vara så enkelt och så billigt som möjligt för dig att köpa möbler online. Därför tar vi inte ut några extra avgifter eller frakt när du köper möbler hos oss.


OBS: Fri frakt gäller endast brofasta öar i Sverige. För leverans till icke-brofasta öar, kontakta vår kundtjänst.